Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

ΚΑΛΛΑΣ ΜΑΡΙΑ

ΚΑΛΛΑΣ ΜΑΡΙΑ 

1923 - 1977





Η Μαρία Κάλλας (Νέα Υόρκη, 2 Δεκεμβρίου 1923 - Παρίσι 16 Σεπτεμβρίου 1977) υπήρξε κορυφαία υψίφωνος και η πλέον γνωστή παγκοσμίως ντίβα της όπερας.



Η αρχή της μεγάλης πορείας [Επεξεργασία]
Λίγο μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τις δυνάμεις του Άξονα η Κάλλας, εξ αιτίας της υποβάθμισής της στη Λυρική Σκηνή και εν μέσω της πολεμικής των συναδέλφων της που την κατηγορούσαν για συνεργασία με τους κατακτητές, αποφασίζει να επιστρέψει στις Η.Π.Α. Προκειμένου να εξασφαλίσει τα εισιτήριά της δίνει μια αποχαιρετιστήρια παράσταση στην Αθήνα. Το Σεπτέμβριο του 1945 βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και ξεκινά την προσπάθεια για ανεύρεση εργασίας αρχικά στη Μητροπολιτική Όπερα, δεν καταφέρνει όμως να υπογράψει συμβόλαιο.
Εντούτοις η ακρόασή της από τον Έντουαρντ Τζόνσον, διευθυντή της Όπερας, φέρνει την προσφορά δύο ρόλων στα έργα "Φιντέλιο" του Μπετόβεν και Μαντάμ Μπατερφλάι του Πουτσίνι. Η Κάλλας απορρίπτει τους ρόλους. Δε θέλει να τραγουδήσει τον "Φιντέλιο" στα αγγλικά, ενώ αισθάνεται πολύ εύσωμη ώστε να ερμηνεύσει την αιθέρια "Μπάτερφλάι".
Η γνωριμία της με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Αρένας της Βερόνα, Τζοβάννι Τζενατέλλο την οδηγεί στην Ιταλία. Εκεί στις 3 Αυγούστου 1947 κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην Αρένα της Βερόνα με τη "Τζοκόντα" του Αμιλκάρε Πονκιέλι. Τον ίδιο χρόνο ερμηνεύει την Ιζόλδη από το "Τριστάνος και Ιζόλδη" στη Βενετία υπό την καθοδήγηση του μαέστρου Τούλιο Σεραφίν. Συνάμα έρχεται και η γνωριμία της με τον μουσικόφιλο Ιταλό βιομήχανο Τζοβάννι Μπατίστα Μενεγκίνι, με τον οποίο παντρεύονται στις 21 Απριλίου 1949. Ο Μενεγκίνι έχοντας και ρόλο μάνατζερ άσκησε καταλυτική επιρροή στην καριέρα της Κάλλας, υποβάλλοντάς την σε δίαιτα με σκοπό να αποκτήσει καλύτερη εμφάνιση και αποτρέποντάς την από κάθε βιοτική ενασχόληση με την οικονομική κάλυψη, που της παρείχε. Έτσι τον ίδιο χρόνο η Κάλλας κάνει καλλιτεχνικές εμφανίσεις στο Μπουένος Άιρες και το 1950 στο Μεξικό.
Τα στάδια της αποθέωσης
Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν στη Σκάλα του Μιλάνου με το "Σικελικό Εσπερινό", εμφάνιση που της προσφέρει μεγάλη αναγνώριση. Κατά τη διάρκεια των επόμενων επτά ετών η Σκάλα θα είναι η σκηνή των μέγιστων θριάμβων της σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων. Το 1955 ανεβάζει την ιστορική παράσταση της "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι.
Στις 27 Οκτωβρίου 1956 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης ως "Νόρμα" στο ομώνυμο έργο του Μπελλίνι. Στις 5 Αυγούστου 1957 επιστρέφει στην Αθήνα και εμφανίζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Δύο μήνες πριν είχε γνωρίσει τον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση σε δεξίωση της κοσμικογράφου Έλσα Μαξγουελ. Η γνωριμία τους θα εξελιχθεί σε μία από τις πλέον συζητημένες σχέσεις στην ιστορία.
Το 1960 τραγουδά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου "Νόρμα" και το επόμενο έτος "Μήδεια" σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Το 1962 επανέρχεται στη Σκάλα του Μιλάνου και αποθεώνεται σαν Μήδεια σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή και κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη. Τον Ιανουάριο του 1964 πείθεται από το Φράνκο Τζεφιρέλι να συμμετάσχει σε μία νέα παραγωγή της "Τόσκα" στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν (Covent Garden). Η παράσταση εκθειάζεται από τους κριτικούς ενώ ακολουθεί την ίδια χρονιά νέος καλλιτεχνικός θρίαμβος στην Όπερα των Παρισίων με τη "Νόρμα". Παρά τα φωνητικά προβλήματα που έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει το παρισινό κοινό την υποδέχεται θερμά.
Στις 5 Ιουλίου 1965 εμφανίζεται για τελευταία φορά σε παράσταση όπερας στο Κόβεντ Γκάρντεν με την "Τόσκα" σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλι. Στα 1966 απεκδύεται την αμερικανική υπηκοότητα και λαμβάνει την ελληνική. Με αυτή της την ενέργεια λύεται και τυπικά ο γάμος της με τον Μενεγκίνι. Πλέον ελπίζει ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης θα της ζητήσει να παντρευτούν κάτι που τελικά δε γίνεται μια και στις 8 Ιουλίου 1968 ο Έλληνας μεγιστάνας παντρεύεται τη χήρα του Αμερικανού Προέδρου Κέννεντυ, Τζάκυ. Αυτή του η πράξη βυθίζει σε κατάθλιψη την κορυφαία υψίφωνο.

Τελευταίες σκηνές πριν το τέλος
Το 1969 γυρίζει σε ταινία τη "Μήδεια" του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Πιερ Πάολο Παζολίνι. Η ταινία δεν έχει τύχη στις κινηματογραφικές αίθουσες. Στις 25 Μαΐου 1970 μεταφέρεται στο νοσοκομείο και γίνεται γνωστό ότι επεχείρησε να αυτοκτονήσει λαμβάνοντας μεγάλη δόση βαρβιτουρικών.
Το 1973 σκηνοθετεί στο Τορίνο μαζί με τον Τζουζέπε ντι Στέφανο το έργο "Σικελικοί Εσπερινοί" (I Vespri Siciliani) και την ίδια χρονιά ξεκινά μαζί του μια παγκόσμια καλλιτεχνική περιοδεία. Στις 8 Δεκεμβρίου η Κάλλας τραγούδησε στην Όπερα των Παρισίων, όπου το κοινό την κάλεσε στη σκηνή 10 φορές καταχειροκροτώντας την. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε στην πόλη Σαππόρο της Ιαπωνίας στις 11 Δεκεμβρίου του 1974.
Η Μαρία Κάλλας πέρασε στην αιωνιότητα στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι. Η κηδεία της έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου και, αφού το σώμα της αποτεφρώθηκε όπως επιθυμούσε, την άνοιξη του 1979 η τέφρα της σκορπίστηκε στο Αιγαίο.
Τo 2010, νέο φως στο μυστήριο που περιβάλλει το θάνατο της Μαρίας Κάλλας έρχεται να ρίξει ιταλική έρευνα, η οποία ανατρέπει την άποψη ότι η δημοφιλής σοπράνο πέθανε από υψηλή δόση βαρβιτουρικών (διότι της είχε στοιχίσει η επώδυνη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση).






Σύμφωνα με τους Ιταλούς φωνίατρους Φράνκο Φούσι και Νίκο Παολίλο, που παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, η τραγουδίστρια υπέφερε από δερματομυοσίτιδα, μία εκφυλιστική νόσο που φθείρει τους μυς και τους ιστούς, συμπεριλαμβανομένου του λάρυγγα. Έτσι, μοιάζει να εξηγείται και η συνεχής παρακμή του μεγαλείου της φωνής της, που είχε αρχίσει να γίνεται αισθητή από τις αρχές της δεκαετίας του ’60.
Σύμφωνα με την επίσημη ιατρική έκθεση, ο θάνατος της Κάλλας στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 οφειλόταν σε καρδιακή ανακοπή. Όπως εξηγούν οι δύο Ιταλοί επιστήμονες, η θεραπεία για τη δερματομυοσίτιδα βασίζεται σε κορτιζονούχα και ανοσοκατασταλτικά σκευάσματα, τα οποία είναι πιθανό να επιφέρουν σταδιακά καρδιακή ανεπάρκεια. Επομένως, ο Φούσι και ο Παολίλο συμφωνούν με την επίσημη ιατρική έκθεση, μόνο που διευκρινίζουν ότι η ανακοπή δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά το αποτέλεσμα της εκφυλιστικής μυασθένειας. Αφετηρία για τις ιταλικές έρευνες αποτέλεσαν οι ηχογραφήσεις της διάσημης σοπράνο, τόσο από το στούντιο όσο και από ζωντανές εμφανίσεις της. Με τη μέθοδο της φασματογραφικής ανάλυσης οι επιστήμονες εξέτασαν τις ηχογραφήσεις ίδιων κομματιών από διαφορετικές χρονικές περιόδους και διαπίστωσαν τις αλλοιώσεις στη φωνή της καλλιτέχνιδας, η οποία έφτασε τα τέλη της δεκαετίας του ’70 να γίνει μέτζο σοπράνο. Οι δύο φωνίατροι ανέλυσαν επίσης και τα τελευταία βίντεο της Κάλλας, στα οποία ήταν εμφανής και η μυϊκή χαλάρωση που είχε υποστεί, αφού ο θώρακας της δεν διατεινόταν κατά τη διάρκεια των αναπνοών. Η μελέτη αυτή έρχεται να ρίξει νέο και πιθανότατα καθοριστικό φως στη διάγνωση της δερματομυοσίτιδας, που είχε σχηματίσει ο ιατρός Μάριο Τζακοβάτσο, ο οποίος είχε επισκεφτεί την τραγουδίστρια το 1975, αλλά είχε κρατήσει κρυφή τη διάγνωση του μέχρι το 2002.
Ταινίες για την Κάλλας 
E la nave va, 1983 (ελλ.: Και το πλοίο φεύγει), σε σκηνοθεσία του Φεντερίκο ΦελίνιCallas Forever, 2002 (ελλ.: Κάλλας για πάντα), σε σκηνοθεσία του Φράνκο Τζεφιρέλι και στο ρόλο της Κάλλας η Φανί Αρντάν

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%9A%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CF%82








Επιλογή έργων
από μέλη της ομάδας
"Ακούτε Κλασική Μουσική; Εγώ ακούω."



Στον ρόλο της Ιφιγένειας
* Christos Sipsis

Η Μαρία Κάλλας του Σεπτέμβρη
Από τον Γιώργο Χρονά
Στις 16 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνου θυμούνται τη Μαρία Κάλλας. Στην Ελλάδα τη θυμούνται κάποια ραδιοτηλεοπτικά μέσα και ομοίως κάποιες εφημερίδες. Είναι η ημέρα που πέθανε στο Παρίσι.
Ας θυμηθούμε τι έγραφαν τα τηλεγραφήματα που έρχονταν από την Πόλη του Φωτός - που για μας γινόταν η Πόλη του Σκότους, εκείνη την ημέρα.
Η Ελληνίδα υψίφωνος Μαρία Κάλλας, από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες όλων των εποχών και η μεγαλύτερη του 20ού αιώνα, πέθανε χθες από καρδιακή ανεπάρκεια, στο διαμέρισμά της, στο Παρίσι. «Ηταν ωραία και στο θάνατο, όσο και όταν έπαιζε την "Τραβιάτα"...», είπε ο πρώην ιμπρεσάριός της Μισέλ Γκολτζ, και πρόσθεσε: «Πήγαινε στο λουτρό, ύστερα από ανάπαυση στο κρεβάτι της, όταν αισθάνθηκε οξύ πόνο στο στήθος. Επεσε στο δάπεδο καλώντας την καμαριέρα της, που τη βοήθησε να γυρίσει στο κρεβάτι, αλλά ήταν πλέον πολύ αργά. Οταν εναπόθεσε το σώμα της, ήταν νεκρή. Αλλά στο πρόσωπό της δεν διακρινόταν ο παραμικρός συσπασμός».... Συνέχεια στο συνδεσμο:
http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=311601
Βιβλιοθήκη, Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011
Ελευθεροτυπία
Maria Callas - E CHE? IO SON MEDEA (Greek Subtitles) 1957
http://www.youtube.com/watch?v=GA99EexmUfo&feature=youtu.be



*Eugenia Karamitrou
Ανάρτηση και σχόλιο από την Ευγενία Καραμήτρου που παρευρέθηκε στο αφιέρωμα που έγινε για την Μαρία Κάλλας στο προαύλιο του Αρχαιολογικού Μουσείου στις 16 Σεπτεμβρίου 2011
http://www.youtube.com/watch?v=3sJKoBDoxvk&feature=related
Έχω αδυναμία στην Ειρήνη Καράγιαννη, η οποία ήταν ε ξαι ρε τι κή όπως πάντα!
Όλες οι σολίστ απέδωσαν τα μέγιστα!
Η εκδήλωση ήταν πολύ όμορφη κι το μόνο πρόβλημα ήταν ότι τα καθίσματα ήταν ελάχιστα για τέτοια ανταπόκριση... Ηταν ωστόσο συγκινητικό το γεγονός ότι γέμιζαν λίγο λίγο και τα σκαλια του μουσείου. Ο ανοιχτός χώρος έδωσε τη δυνατότητα να ακούσουν και τελικά να προσέλθουν και περαστικοί.
Πολλοί ίσως γνωρίζετε , ότι στον ίδιο χώρο υπήρχαν οι book rebels, οι οποίοι μοίρασαν βιβλία σε περαστικούς.
Ήταν μια υπέροχη δροσερή βραδιά κάτω από τη σκιά της αιώνιας Μαρίας!




*Stathis Gotsis
Συνέντευξη της Μαρίας Κάλλας στον Lord Harewood σε 4 βίντεο
http://www.youtube.com/watch?v=yM78P3wtqII






*Ράνια Μαργέλη
http://www.odeionathinon.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=14

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%9A%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CF%82



* Cordel De Kest

Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ,
Ντοκιμαντέρ του Τ. Ψαρρά για την Μαρία Κάλλας.
http://www.ert-archives.gr/V3/public/pop-view.aspx?tid=27202&tsz=0&act=mMainView


* Χρήστος Ζουλιάτης
Το πραγματικό επώνυμο της Μαρίας Καλογεροπούλου (Κάλλας) ήταν Ανδρινοπούλου. Αρχηγέτης και ονοματοθέτης της οικογένειας ήταν ο Καλόγερος Ανδρινόπουλος, ο οποίος έδρασε ως στρατιώτης στην Επανάσταση του '21 και για την προσφορά του έλαβε στα 1844 από την πολιτεία τιμητικό δίπλωμα και σιδερένιο Αριστείο Ανδρείας (ΓΑΚ αρ. 2211, αύξ. αρ. 48).
Αναζητώντας τις ρίζες της οικογένειας φτάνουμε στην περιοχή Λάκκα Σούλι της Ηπείρου, όπου λέγεται πως έφεραν το επώνυμο Φεφές. Πριν τα 1700 μέλη της οικογένειας μετανάστευσαν στο χωριό Καλογερέσι της Τριπύλας κι αμέσως μετά στο γειτονικό χωριό Λαντζουνάτου. Λίγο πριν τη μεγάλη Επανάσταση του γένους, ένας από την οικογένεια, ο Καλόγερος Ανδρινόπουλος, εγκαταστάθηκε σώγαμπρος στο χωριό Μπέτση (του) της Ιθώμης Μεσσηνίας, που βρισκόταν στη βορειοανατολική πλευρά του βουνού του Βουλκάνου (Ιθώμης) και σήμερα δεν υπάρχει πια.
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=comments&sid=229&tid=7185&mode&order&thold#ixzz1Y82Wn2j5
Είχα από πολύ παλιά ακούσει, ότι ο τόπος καταγωγής της θρυλικής Μαρίας Καλογεροπούλου (Κάλλας) είναι το μικρό χωριό Νεοχώρι της Ιθώμης στη Μεσσηνία, κοινώς Νιοχώρι. ... (+ φωτό)
Στο πατρικό σπίτι της Μαρίας Κάλλας (
http://www.iskiosiskiou.com/2008/08/blog-post_27.html
Το μισογκρεμισμένο πατρικό της Μαρίας Κάλλας θα ανορθωθεί και πάλι στο Νεοχώρι Μεσσηνίας. Τα ερείπια από τους τοίχους της οικίας των Καλογεροπουλαίων, εκεί που τελειώνει το ποτάμι της Μαυροζούμενας, δεν αντέχουν άλλους σεισμούς και θεομηνίες.
Εδώ, η μικρή Μαρία έπαιζε στον ανθισμένο κήπο που τώρα είναι πνιγμένος από τα αγριόχορτα, λίγο προτού οι γονείς της -ο φαρμακοποιός του Μελιγαλά Γιώργος Καλογερόπουλος και η μητέρα της Ευαγγελία Δημητριάδη- φύγουν μετανάστες στην Αμερική. Το οίκημα έφτασε να ρημάξει από την ασυνεννοησία των κληρονόμων και την κρατική αδιαφορία, που χρόνια τώρα δεν μπορούσαν να τα βρουν.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1985392203184.2096542.1494644246




*Azy Gouziou
Απ' το αφιέρωμα στην Μαρία Κάλλας στο προαύλιο του Αρχαιολογικού Μουσείου στις 16 Σεπτεμβρίου 2011
http://www.youtube.com/watch?v=j1lGUJFwxpg
Μια ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλλι με την Fanny Ardant στο ρόλο της Μαρίας Κάλλας.
Callas Forever
http://www.youtube.com/watch?v=rFbPj_s8Iek&feature=related
Η τελευταία συνέντευξη της Κάλλας σε 8 βίντεο, όπου μιλάει Γαλλικά αλλά υπάρχει Αγγλική μετάφραση.
http://www.youtube.com/watch?v=wCyVOGIMNVU
Mια συνέντευξη της Κάλλας σε 2 βίντεο στον Mike Wallace
http://www.youtube.com/watch?v=KnrDb5c7BAg&feature=related
RARE VIDEO Maria Callas & G.Di Stefano live in Dusseldorf in 1973
http://youtu.be/6V0uiFpeuIA

*Alexis Zorbas
Maria Callas & Giuseppe di Stefano Tokyo 1974
http://www.youtube.com/watch?v=D5FI7IO1u4A

*Τακης Φαβιος
Casta Diva -- Maria Callas (Best)
http://www.youtube.com/watch?v=MBW5a77wINQ&feature=share

*Rena Martzoukou Papageorgiou
Maria Callas sings Casta Diva... Ah Bello EIGHT TIMES
http://www.youtube.com/watch?v=8azstccY_Xg&feature=share

*Stratis Vagis
Callas at Juilliard 26 -- Mozart: "Der Hölle Rache" (Die Zauberflöte)
http://www.youtube.com/watch?v=PIWmRRTK2sU&feature=share
Callas at Juilliard 53 -- Rossini: "Una voce poco fa" (Il barbiere di Siviglia), soprano version
http://youtu.be/92_Fu1W-uAs.
Callas at Juilliard 99 -- Gounod: "Je veux vivre dans ce rêve" (Roméo et Juliette)
http://youtu.be/Btn-ZJ3NBRg.
Callas at Juilliard 112 -- Mozart: "Non mi dir" (Don Giovanni)
http://youtu.be/rZC812eyZQY.
Callas at Juilliard 116 -- Donizetti: "Appressati, Lucia" (Lucia di Lammermoor)
http://youtu.be/yAwHNtuxYqU.

Marita Kouroupi Santoro
Maria Callas Romeo et Juliette: Je veux vivre dans le reve
http://www.youtube.com/watch?v=ZjQkvxIQkJw&feature=related

*George I. Papadopoulos
Maria Callas "Ich sah das Kind" Parsifal
http://www.youtube.com/watch?v=jJHhelLUhPM
στον ρολο της Κουντρυ απο την πρωιμη καριερα της που για καποια χρονια μεσα στην δεκαετια του 50 τραγουδησε στα Ιταλικα Ιζολδη, Μπρουνχιλντε και Κουντρυ...
Maria Callas - Dolce e calmo (Liebestod) - 1957 Arena Herodes Atticus - Richard Wagner
http://www.youtube.com/watch?v=PpYnZ-2HWA8
και εδω το Λιμπεστοντ της Ιζολδης απο τη συναυλια του Ηρωδειου το 1957

*Gianni Christopoulos
Callas - Mozart's Die Entführung aus dem Serail
http://www.youtube.com/watch?v=eMXX2A5pIac Maria Callas λοιπόν.....συμμαθήτρια στο ωδείο αθηνών με τον μητρόπουλο διέπρεψε στο εξωτερικό μια γυναίκα με πάθος όπως λένε φίλη με τον μεγάλο pier paolo paozilini, στην ταινία του medea κρατούσε όχι και με μεγάλη επιτυχία [που δεν οφειλόταν στο ταλέντο της αλλά στην καταπονημένη της υγεία] τον ομώνυμο ρόλο, μια ζωή πολυτάραχη που κατέληξε στην αγκαλιά του αιγαίου

*Aglaia Raptou
Maria Callas - Un Bel di Vedremo - Madama Butterfly.avi
http://www.youtube.com/watch?v=5DrUfjOkanA&sns=fb
Maria Callas LIVE 'La Traviata' RARE (G. Verdi) ACT Two Part 4 from 5.wmv
http://www.youtube.com/watch?v=NNkTrk9bVpk&sns=fb

*Vaggelis Papaefstathiou
Maria Callas - "L'altra notte in fondo al mare"
http://www.youtube.com/watch?v=wUGGaCezuE4&feature=share
Maria Callas & Giuseppe Di Stefano: Dammi tu forza, o cielo! ... Amami Alfredo (Live 1955) http://www.youtube.com/watch?v=n9v_niyjAs4

*Argiro Ioannidou
Maria Callas: "Tosca" act.2 (5/5) "Murder Scene" 
 http://www.youtube.com/watch?v=K7ghElp-NGw&feature=share

*Ελλη Τσιρογιάννη
Maria Callas - La Forza del destino - Madre, pietosa vergine
http://www.youtube.com/watch?v=cut_2iSOEtM
 Maria Callas - Surta è la notte... Ernani! Ernani, involami (Hamburg 1962)
http://www.youtube.com/watch?v=tQ4wGGXJRYg&feature=related

*Marian Matzav
María Callas - Puccini "Vissi d'arte" (Tosca)
http://youtu.be/zXQvPwYYVBI
Maria Callas - VISSI D'ARTE (Greek Subtitles) 1964http://youtu.be/2IBPq-f5kVo

*Anneta Mosxovaki
Madame Butterfly - Maria Callas
http://www.youtube.com/watch?v=mN9Dipgqdtw&feature=share

*Mina Dakou
Maria Callas "Printemps qui commence" da "Samson et Dalila", Saint-Saëns, Parigi 1961, Prêtrehttp://youtu.be/ofg4LXkDf2g
Maria Callas "Mon coeur s'ouvre à ta voix" da "Samson et Dalila", Prêtre, Parigi 1961http://youtu.be/3T899yAHgDI

*Evri Ars Filippidi
 'Εφυγε σαν σήμερα....είχε τα πάντα εκτός από αυτό που πραγματικά ήθελε...κέρδισε όμως τις ψυχές όλων μας....''
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=466231540064822&set=a.466231516731491.108011.114807828540530&type=1&ref=nf
 
*Κλειώ Σεφεριάδου
 Maria Callas - Lucia di Lammermoor - Regnava nel silenzio
 http://www.youtube.com/watch?v=BpJ2u1MiE7E&feature=related

*Dimitris Lapousis
Art and City: Μαρία Κάλλας.

Κορυφαία υψίφωνος και η πλέον γνωστή παγκοσμίως ντίβα της όπερας. Έφυγε μια μέρα σαν και αυτή σε ηλικία 54ετών. Η αρχή της μεγάλης πορείας... πηγή: Art and City: Μαρία Κάλλας. http://artandcity.blogspot.com/2012/09/blog-post_16.html#ixzz26dYEC7uD

*Chris Panagopoulos
 Maria Callas "Mon coeur s'ouvre a ta voix "http://www.youtube.com/watch?v=9piRiiZ0C4Q&feature=share

*Kosmas Pavlopoulos
Maria Callas: Casta diva (1958) http://www.youtube.com/watch?v=7rjGwS20V94&feature=share

*Magda Riga
Maria Callas, The Ultimate Diva (Biography)
http://www.youtube.com/watch?v=J2lKUlOP9J4&feature=share
Maria Callas - L'amour est un oiseau rebelle - Habanera - Carmen - Bizethttp://www.youtube.com/watch?v=lspRhX5Vhhg&feature=share

 *Aglaia Raptou
 Maria Callas "Final Scene" Il Pirata
http://www.youtube.com/watch?v=KDQkgjzky44&sns=fb
Maria Callas LIVE 'La Traviata' RARE (G. Verdi) ACT Two Part 4 from 5.wmv http://www.youtube.com/watch?v=NNkTrk9bVpk&sns=fb

*Giola Karkala
Callas portrays Verdi Heroines
http://www.youtube.com/watch?v=XHT0YYl5DfA&feature=youtu.be

*Simos Egw
 Maria Callas - La Damnation de Faust - "D'amour l'ardente flamm
http://www.youtube.com/watch?v=hOqTqMGMnDw
 MARIA CALLAS La Traviata, Addio del passato 1953 (audio) e 1958 (foto)
http://www.youtube.com/watch?v=CmcG8fcVWkk

*Yiota Charamis
 Maria Callas (Μαρία Κάλλας): Madama Butterfly - Puccini
http://www.youtube.com/watch?v=WLaY2VcIEqo&sns=fb

*Maria Andreadou
 Maria Callas - E CHE? IO SON MEDEA (Greek Subtitles) 1957
http://www.youtube.com/watch?v=GA99EexmUfo&feature=share
La greca Maria Callas - H ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ docu.2007
http://www.youtube.com/watch?v=MPJsoeVQ29Q&feature=youtu.be
maria callas puccini suor angelica "senza mamma"
http://www.youtube.com/watch?v=2U9PeW6IXYQ&feature=youtu.be
Tη πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα και επί 17 έτη η Μαρία Κάλλας επισκέπτονταν το νεκροταφείο λίγο έξω απο το Μιλάνο .
Εκεί στεκόταν πάνω απ'τον τάφο του γιού της Όμηρου και τραγουδούσε ένα νανούρισμα (από την όπερα του Puccini :Suor Angelica "senza mamma")
"Αχ,αν ήσουν εδώ να αγκαλιάσεις τη μαμά σου....τη μαμά σου που είναι τόσο μόνη...Πες μου άραγε πότε θα μπορέσω να σε δω στον ουρανό;"

*Josephine Annabelle
 Maria CALLAS sings Carmen HABANERA in covent garden 
 http://www.youtube.com/watch?v=6fZRssq7UlM

*Eddy Kouyioumdjian
Maria Callas - DATE ALMEN PER PIETA (Greek Subtitles) 1957
http://www.youtube.com/watch?v=36nWju1Cc7Q&feature=share
Maria Callas - NEMICI SENZA COR (Greek Subtitles) 1957
http://www.youtube.com/watch?v=fK68dI6OGH8&feature=share

 * De Profundis Ya
A Callas Biography
This biography is mostly about Maria Callas' artistic life, absolutely no gossips or pseudo scandals are discussed here, I only wanted to mention what truly happened in her life. As she said herself : "I am a woman and a serious artist, and I would like so to be judged."
http://youtu.be/T8BEciR3EJg
http://www.mmb.org.gr/page/default.asp?id=1171&la=1

 Maria Callas, Lucia di Lammermoor. Live 1955 Herbert von Karajan
 http://www.youtube.com/watch?v=EtB4_TgqgXU&feature=share
Lucia di Lammermoor [part 1 of 3] - Callas, di Stefano (LIVE - 1955 Berlin)
http://www.youtube.com/watch?v=EtlY3KVGtkM&feature=my_liked_videos&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Lucia di Lammermoor [part 2 of 3] - Callas, di Stefano (LIVE - 1955 Berlin)
 http://www.youtube.com/watch?v=kUKK8hsIOMo&feature=my_liked_videos&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
Lucia di Lammermoor [part 3 of 3] - Callas, di Stefano (LIVE - 1955 Berlin)
 http://www.youtube.com/watch?v=yC5dIxB14d0&feature=my_liked_videos&list=LLFMOzDHUrXnYBK1wL74-m_w
[PART 1] Bizet: Carmen 1964 (Maria Callas & Nicolai Gedda) [COMPLETE OPERA] http://www.youtube.com/watch?v=h-vF6d6u4k8&feature=share
[PART 2] Bizet: Carmen 1964 (Maria Callas & Nicolai Gedda) [COMPLETE OPERA]
http://www.youtube.com/watch?v=WkUd6jUQhG0

Puccini: La Bohème - 1956 (Maria Callas & Giuseppe di Stefano) [Complete Opera]
http://www.youtube.com/watch?v=8RgFCGtHTOE&feature=sha
Recorded August-September 1956
Maria Callas, Giuseppe di Stefano & Anna Moffo
Coro e Orchestra del Teatro alla Scala, Milano, Antonino Votto

Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στο Παρίσι περίπου το 1830[3].
Η σοφίτα του Ροδόλφου - σχέδιο για την παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας Μποέμ
Τέσσερις φίλοι, ο ποιητής Ροδόλφος, ο μουσικός Σωνάρ, ο φιλόσοφος Κολίν και ο ζωγράφος Μαρτσέλο, παρόλη τη φτώχεια τους ζουν αμέριμνοι σε μια φτωχή σοφίτα. Στη σοφίτα του αχώριστου κουαρτέτου, ο Μαρτσέλο προσπαθώντας να ζεσταθεί παίρνει ένα χειρόγραφο και το ρίχνει στη φωτιά ενώ ο Ροδόλφος προσπαθεί να γράψει. Μπαίνει ο Κολίν και πίσω του έρχεται ο Σωνάρ, με φαγώσιμα, κρασί, ξύλα και χρήματα.
Οι τέσσερις φίλοι αρχίζουν με κέφι το γλέντι τους, μα σε λίγο τους διακόπτει ο σπιτονοικοκύρης που ζητάει το νοίκι. Βλέποντας τα χρήματα πάνω στο τραπέζι παίρνει και αυτός μέρος στο γλέντι. Τελικά οι τρεις φίλοι φεύγουν για το Καφέ-Μομύς και μένει μονάχος ο Ροδόλφος. Αμέσως μετά ο Ροδόλφος άκουσε ένα δειλό χτύπημα στην πόρτα. Ήταν ένα νέο κορίτσι, η Μιμή, μία γειτονοπούλα που ζητούσε να ανάψει το κερί της. Καθώς μπαίνει μέσα την πιάνει ένας δυνατός βήχας και πέφτει λιπόθυμη, μέχρι που τη συνεφέρει ο Ροδόλφος. Η Μιμή φεύγει αλλά διαπιστώνει πως έχει χάσει το κλειδί της. Καθώς γυρίζει να ψάξει να το βρει, σβήνει το κερί της. Σβήνει και το κερί του Ροδόλφου. Ο Ροδόλφος βρίσκει το κερί αλλά το κρύβει στην τσέπη του και προσποιείται ότι συνεχίζει το ψάξιμο. Ψαχουλεύοντας στα σκοτεινά συναντιώνται και ο Ροδόλφος λέει στη Μιμή το όνομά του και την ενθαρρύνει να του μιλήσει για τον εαυτό της. Εκείνη του λέει πόσο θα προτιμούσε να ζει στην εξοχή που είναι γεμάτη λουλούδια. Ο Ροδόλφος, συγκινημένος από την αθωότητά της, μαγεύεται ολότελα από την ομορφιά και τη χάρη της.
Η Μιμή παρακαλεί τον Ροδόλφο να πάνε μαζί να βρούνε τους φίλους του και πράγματι πηγαίνουν στο Καφέ-Μομύς, όπου συναντούν τους άλλους τρεις. Ξαφνικά ακούγονται χαρούμενες φωνές από τις πωλήτριες των καταστημάτων και σε λίγο εμφανίζεται η Μιζέτα, άλλοτε ερωμένη του Μαρτσέλο, η οποία τώρα ζει με τον γέρο και πλούσιο Αλτσιντόρο. Η Μιζέτα προφασίζεται πως την πληγώνει το παπούτσι της και στέλνει τον Αλτσιντόρο να της το φτιάξει. Εκείνη τρέχει στον Μαρτσέλο και τα ξαναφτιάχνουν. Η συντροφιά, ακούγοντας μακρινούς ήχους μουσικής, φεύγει σηκώνοντας με κέφι την ξυπόλητη Μιζέτα στους ώμους.
Αργότερα ο Μαρτσέλο και η Μιζέτα βρίσκονται σε μια ταβέρνα. Ο Μαρτσέλο έχει εγκαταλείψει την τέχνη του για να κάνει επιγραφές ενώ η Μιζέτα δίνει μαθήματα τραγουδιού. Στο μεταξύ ο Ροδόλφος κάνει δυστυχισμένη τη Μιμή με τις ζήλειες του και τους καυγάδες του. Η Μιμή έρχεται να ζητήσει βοήθεια από τον Μαρτσέλο. Καθώς του μιλάει για τα βάσανά της, ακούει τον Ροδόλφο να πλησιάζει. Για να μην τη δει, εκείνη κρύβεται κάπου. Ο Ροδόλφος λέει στον Μαρτσέλο πως θέλει να παρατήσει τη Μιμή γιατί δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να καυγαδίζουν. Όμως ένας βήχας που ξεσπά, προδίδει την κρυψώνα της Μιμής. Ο Ροδόλφος βλέποντας την ομορφιά της μετανιώνει και τρέχει κοντά της αλλά εκείνη το σκάει.
Κατόπιν ο Μαρτσέλο πιάνει τη Μιζέτα να φλερτάρει με έναν άλλο και χωρίζουν. Όμως τόσο ο Μαρτσέλο όσο και ο Ροδόλφος σκέφτονται ακόμα τη Μιζέτα και τη Μιμή αντίστοιχα. Λίγο καιρό αργότερα, παρουσιάζεται η Μιζέτα φέρνοντας μαζί της τη Μιμή, που είναι πολύ άρρωστη. Ο Ροδόλφος αγκαλιάζει τη Μιμή του αλλά δεν μπορεί να τη βοηθήσει γιατί δεν έχει χρήματα. Η Μιζέτα βγάζει τα σκουλαρίκια και αποφασίζει να τα πουλήσει. Αμέσως αγοράζει μία γούνα για να ζεστάνει τη Μιμή. Ο Κολίν, συγκινημένος από τον αλτρουϊσμό της Μιζέτας, πηγαίνει να πουλήσει το πανωφόρι του για να αγοράσει μερικές λιχουδιές για τη Μιμή. Ο Ροδόλφος και η Μιμή μένουν μόνοι.
Οι φίλοι ξαναγυρίζουν με φάρμακα και άλλα δώρα και την πείθουν πως είναι από τον Ροδόλφο. Η Μιμή κλείνει τα μάτια της και μοιάζει σαν να κοιμάται. Ο Μαρτσέλο πηγαίνει κοντά της και βλέπει πως είναι πεθαμένη. Φεύγει γεμάτος βαθιά λύπη. Ο Ροδόλφος, που κατάλαβε τι είχε συμβεί, τρέχει και ρίχνεται στο κρεβάτι ξεσπώντας με απόγνωση σε λυγνούς και φωνάζοντας "Μιμή, Μιμή!".

Verdi: Rigoletto 1955 (Giuseppe di Stefano & Maria Callas) [Complete Opera] http://www.youtube.com/watch?v=KLU28cqFKQw&feature=share
Πράξη Α΄
Σκηνή 1: Δωμάτιο στο παλάτι του δούκα
Σε μια χοροεσπερίδα στο παλάτι του[5] ο Δούκας της Μάντοβα τραγουδά για μια ζωή απολαύσεων με όσο το δυνατό περισσότερες γυναίκες (Questa o quella). Λέει πως έχει δει μια άγνωστη καλλονή στην εκκλησία και θα ήθελε να τη γνωρίσει, αλλά θα ήθελε να κατακτήσει και την κόμησσα του Τσεπράνο. Ο Ριγκολέττο είναι ο καμπούρης γελωτοποιός της αυλής του και εμφανίζεται να κοροϊδεύει τους συζύγους των κυριών οι οποίες τραβούν την προσοχή του δούκα και να συμβουλεύει τον δούκα να απαλλαγεί από αυτούς φυλακίζοντάς τους ή «καθαρίζοντάς» τους. Ο Μαρούλλο πληροφορεί τους ευγενείς ότι ο Ριγκολέττο έχει «ερωμένη» και οι ευγενείς αδυνατούν να το πιστέψουν. Οι ευγενείς αποφασίζουν να εκδικηθούν τον Ριγκολέττο. Στη συνέχεια ο καμπούρης ειρωνεύεται τον Κόμη Μοντερόνε, του οποίου την κόρη είχε αποπλανήσει ο δούκας. Ο Κόμης Μοντερόνε συλλαμβάνεται μετά από διαταγή του δούκα και καταριέται αυτόν και τον Ριγκολέττο. Η κατάρα φοβίζει στ' αλήθεια τον Ριγκολέττο.
Σκηνή 2: Δρόμος και ο κήπος του σπιτιού του Ριγκολέττο
Σκεπτόμενος την κατάρα, ο Ριγκολέττο πλησιάζει το σπίτι του, οπότε τον πλευρίζει ο δολοφόνος Σπαραφουτσίλε και τον ρωτά αν θα ήθελε να του προσφέρει τις υπηρεσίες του. Ο Ριγκολέττο αναλογίζεται τις ομοιότητες μεταξύ των δύο (Pari siamo! - «Είμαστε ίδιοι!»): Ο Σπαραφουτσίλε σκοτώνει με το σπαθί του τα θύματά του, ενώ ο Ριγκολέττο τα «σκοτώνει» με τη γλώσσα του.
Ο Ριγκολέττο ανοίγει μια πόρτα και επιστρέφει στο σπιτικό του, στην αγαπημένη κόρη του, την όμορφη Τζίλντα. Ο Ριγκολέττο έχει αποκρύψει την ύπαρξή της από τον δούκα και τον κόσμο της πόλης για να την προστατέψει από τις ορέξεις τους, ενώ η Τζίλντα δεν γνωρίζει το επάγγελμα του πατέρα της. Καθώς της έχει απαγορεύσει να εμφανίζεται δημόσια, η Τζίλντα επισκέπτεται μόνο την εκκλησία και δεν ξέρει ούτε το όνομα του πατέρα της.
παραμάνα της, πως αισθάνεται ενοχή που δεν μίλησε στον πατέρα της για ένα παλικάρι που είχε συναντήσει στην εκκλησία, αλλά θα τον αγαπούσε αν ήταν φτωχός φοιτητής. Καθώς εξομολογείται τον έρωτά της, ο δούκας χτυπά την πόρτα χαρούμενος. Η Τζίλντα φωνάζει την Τζιοβάννα, μη γνωρίζοντας πως ο δούκας την είχε στείλει μακριά. Προσποιούμενος τον φοιτητή, ο δούκας πείθει την Τζίλντα για τον έρωτά του (E il sol dell'anima- «Ο έρωτας είναι η λιακάδα της ψυχής»). Μόλις εκείνη τον ρωτά πώς τον λένε, της απαντά, με κάποιο δισταγμό, Γκουαλτιέ Μαλντέ. Ακούγοντας ήχους και φοβούμενη ότι επέστρεψε ο πατέρας της, η Τζίλντα τον διώχνει, αφού πρώτα ανταλλάξουν στα γρήγορα όρκους αγάπης (Addio, addio). Μένοντας μόνη της, η Τζίλντα αναπολεί τον έρωτά της για τον δούκα, για τον οποίο πιστεύει ότι είναι φοιτητής (Caro nome... - «Αγαπημένο όνομα»).
Αργότερα, οι εχθρικοί ευγενείς έξω από τον τοίχο του κήπου, νομίζοντας ότι η Τζίλντα είναι η ερωμένη του γελωτοποιού, ετοιμάζονται να την απαγάγουν. Πείθοντας τον Ριγκολέττο πως στην πραγματικότητα απάγουν την κόμησσα Τσεπράνο, του δένουν τα μάτια και τον χρησιμοποιούν στην απαγωγή. Εκείνος τους βοηθά και η Τζίλντα μεταφέρεται μακριά από τους ευγενείς. Μόλις διαπιστώνει ότι στην πραγματικοτητα ήταν η κόρη του που απάχθηκε, ο Ριγκολέττο καταρρέει ενθυμούμενος την κατάρα.
Πράξη Β΄
Το παλάτι του δούκα
Ο δούκας προβληματίζεται σχετικά με την εξαφάνιση της Τζίλντα (Ella mi fu rapita! - «Μού την έκλεψαν!» και Parmi veder le lagrime). Μπαίνουν τότε οι ευγενείς και τον πληροφορούν ότι έχουν αιχμαλωτίσει την ερωμένη του Ριγκολέττο. Από την περιγραφή της, ο δούκας αναγνωρίζει ότι είναι η Τζίλντα και ορμά στο δωμάτιο όπου κρατείται (Possente amor mi chiama - «Ο δυνατός έρωτας μού γνέφει»). Ευχαριστημένοι από το παράξενο ενδιαφέρον του δούκα, οι αυλικοί τώρα διασκεδάζουν με τον Ριγκολέττο, που εισέρχεται τραγουδώντας. Προσπαθεί να εντοπίσει την Τζίλντα προσποιούμενος ότι δεν ενδιαφέρεται, καθώς φοβάται πως ίσως να έχει πέσει στα χέρια του δούκα. Στο τέλος παραδέχεται ότι στην πραγματικότητα ψάχνει την κόρη του και ζητά από τους αυλικούς να του την επιστρέψουν (Cortigiani, vil razza dannata - «Αυλικοί, καταραμένη ράτσα»). Εκείνοι ξυλοκοπούν τον Ριγκολέττο μετά την απόπειρά του να εισβάλει στο δωμάτιο όπου κρατείται η Τζίλντα. Η Τζίλντα ορμά και ικετεύει να φύγουν. Οι άνδρες φεύγουν πιστεύοντας πως ο Ριγκολέττο έχει παραφρονήσει. Η Τζίλντα περιγράφει στον πατέρα της τι της συνέβηκε στο παλάτι (Tutte le feste al tempio - «Σ' όλες τις γιορτές»). Ο Ριγκολέττο απαιτεί εκδίκηση ενάντια στον δούκα και η κόρη του φαίνεται να συμφωνεί (ντουέτο: Sì! Vendetta, tremenda vendetta! - «Ναι! Εκδίκηση, τρομερή εκδίκηση!»).
Πράξη Γ΄
Δρόμος έξω από το σπίτι του Σπαραφουτσίλε
Φαίνεται ένα τμήμα από το σπίτι του Σπαραφουτσίλε, με δύο δωμάτια ανοικτά στη θέα του κοινού. Ο Ριγκολέττο και η Τζίλντα καταφθάνουν. Ξαφνικά ακούγεται η φωνή του δούκα (La donna è mobile - «Η γυναίκα είναι άστατη»), που εκθέτει την απιστία και την άστατη φύση των γυναικών. Ο Ριγκολέττο λέει στην Τζίλντα ότι ο δούκας βρίσκεται μέσα στο σπίτι του δολοφόνου και προσπαθεί να κατακτήσει την αδελφή του Σπαραφουτσίλε, τη Μανταλένα (Bella figlia dell'amore - «`Ομορφο κορίτσι της αγάπης»).
"La donna è mobile"
Ο Ενρίκο Καρούζο τραγουδά το "La donna è mobile". Περ. 1908.
Έχετε προβλήματα με αυτό το αρχείο; Δείτε βοήθεια πολυμέσων.
"Bella figlia dell'amore"
Οι Ενρίκο Καρούζο, Μπέσι Άμποτ, Λουίζ Χόμερ και Αντόνιο Σκόττι σε εγγραφή του 1907 για τη Victor Records.
Έχετε προβλήματα με αυτό το αρχείο; Δείτε βοήθεια πολυμέσων.
Ο Ριγκολέττο διαπραγματεύεται με τον δολοφόνο, ο οποίος είναι έτοιμος να δολοφονήσει τον δούκα για χρήματα, και του προσφέρει 20 σκούδα. Λέει στην κόρη του να φορέσει ανδρικά ρούχα για να ετοιμαστεί να φύγει στη Βερόνα και ανακοινώνει ότι σχεδιάζει να την ακολουθήσει αργότερα. Καθώς πέφτει η νύχτα, μια καταιγίδα πλησιάζει και ο δούκας αποφασίζει να μείνει στο σπίτι για τη νύχτα. Ο Σπαραφουτσίλε του παραχωρεί το υπνοδωμάτιο του ισογείου.
Η Τζίλντα, η οποία ακόμα είναι ερωτευμένη με τον δούκα παρά το γεγονός ότι γνωρίζει πως είναι άπιστος, επιστρέφει ντυμένη με ανδρικά ρούχα. Κρυφακούει τη Μανταλένα να ικετεύει για τη ζωή του δούκα και τον Σπαραφουτσίλε να της υπόσχεται ότι αν μέχρι τα μεσάνυχτα κάποιος άλλος μπορεί να βρεθεί στη θέση του δούκα, θα αντικαταστήσει με αυτόν το θύμα. Η Τζίλντα, σκεπτόμενη παρορμητικά, αποφασίζει να θυσιαστεί για τον δούκα και μπαίνει στο σπίτι. Ο δολοφόνος την τραυματίζει νομίζοντάς την για άνδρα, και εκείνη καταρρέει.
Τα μεσάνυχτα, όταν ο Ριγκολέττο επιστρέφει με τα χρήματα, του παραδίνεται ένα σώμα μέσα σε ένα σάκο, οπότε και πανηγυρίζει τον θρίαμβό του. Είναι έτοιμος να ρίξει τον σάκο, αφού τον βαρύνει με πέτρες, στο κοντινό ποτάμι, όταν ακούει τη φωνή του δούκα να τραγουδά την άρια La donna è mobile. Ο Ριγκολέττο, έκπληκτος, ανοίγει τον σάκο και προς μεγάλη του απελπισία ανακαλύπτει τη θυγατέρα του θανάσιμα τραυματισμένη. Εκείνη αναζωογονείται για μια στιγμή, ανακοινώνει ότι είναι ευχαριστημένη που πεθαίνει για τον αγαπημένο της (V'ho ingannato - «Πατέρα, σε παραπλάνησα») και μετά πεθαίνει στα χέρια του. Οι χειρότεροι φόβοι του Ριγκολέττο υλοποιούνται καθώς κραυγάζει με φρίκη: «Η κατάρα!».
 Ριγκολέττο - Βικιπαίδεια
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%B9%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%84%CF%84%CE%BF

*Tanja Pavlovic
Δ.Λυμπερόπουλος
http://liberopoulos.gr/listcats3.php?subaction=showfull&id=1132389963&archive&start_from&ucat=41

COMPLETE CONCERT: Maria Callas at Covent Garden, 4.11.1962
 http://youtu.be/Jhh9BRhcNGI
Maria Callas- Mike Wallace Interview- Part 1
http://youtu.be/KnrDb5c7BAg 
Maria Callas- Mike Wallace Interview- Part 
2http://youtu.be/Jki3K1LPGQ4...
Maria Callas's 3-Octave Range!
http://www.youtube.com/watch?v=GJKy8E4JKA8&feature=youtu.be

Η ίδια η Μαρία Κάλλας εκμυστηρεύεται στην τελευταία της συνέντευξη: «είναι πολύ παράξενο συναίσθημα να είμαι ζωντανός μύθος, ενώ βρίσκομαι ακόμη στη γη. Ίσως θα ήταν καλύτερο αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που θαυμάζουν τη φωνή μου, αποφάσιζαν να με θεωρούν αθάνατη μετά το θάνατό μου. Αν γινόταν αυτό θα καθόμουν πάνω σε κάποιο σύννεφο, θα κοίταζα κάτω και θα απολάμβανα το θέαμα αντί να κάθομαι και να ανησυχώ αν θα καταφέρω να βγάλω τις ψηλές μου νότες».
Ωστόσο, και αν ακόμα ο θρύλος της Κάλλας ευνοήθηκε από τον πρόωρο χαμό της, το ότι ο θρύλος της αντέχει στη φθορά του χρόνου οφείλεται στο γεγονός ότι η μυθική διάσταση θεμελιώθηκε πάνω στο μεγαλείο της ερμηνεύτριας. Οχι, δηλαδή, μόνο της μεγάλης τραγουδίστριας κι ακόμα λιγότερο της απαράμιλλης ηθοποιού, που ελάχιστα διασώθηκε οπτικά, αλλά της ερμηνεύτριας, που κι όταν την ακούμε και μόνο, νιώθουμε σαν να τη βλέπουμε να ενσαρκώνει, κυριολεκτικά, τον εκάστοτε ρόλο της.
 Ακούγοντάς τη να τραγουδάει, «βλέπουμε» τη Μήδεια, τη Lady Μacbeth, την Αmina ή την Αnna Βolena, τη Νorma, τη Lucia, τη Violetta ή τη Floria Τosca, όλες τις ηρωίδες στις οποίες μετουσιωνόταν. Οικτίρουμε σήμερα το ότι η εικόνα της μεγάλης ηθοποιού έχει σωθεί σε ελάχιστα μόνο και κακής ποιότητας φιλμ. Αυτό, ωστόσο, τελικά συμβάλλει στη συντήρηση του θρύλου της, είκοσι έξι χρόνια μετά το θάνατό της και τριάντα εννιά χρόνια μετά τον ουσιαστικό φωνητικό της θάνατο. Η Μαρία Κάλλας νίκησε το θάνατο χάρη στη ζωή της. Στέκεται αγέρωχα στην κορυφή της πυραμίδας του παγκοσμίου μελοδράματος του 20ού αιώνα, του οποίου υπήρξε ανανεώτρια.  
http://youtu.be/GJKy8E4JKA8

*ΒΑΦΕΙΑΔΟΥ ΒΕΡΟΝΙΚΑ
【Maria Callas】O mio babbino caro / 私のお父さん (Gianni Schicchi, G. Puccini)
http://www.youtube.com/watch?v=39SeD2kksgk&feature=share
Maria Callas's 3-Octave Range!
Η ίδια η Μαρία Κάλλας εκμυστηρεύεται στην τελευταία της συνέντευξη: «είναι πολύ παράξενο συναίσθημα να είμαι ζωντανός μύθος, ενώ βρίσκομαι ακόμη στη γη. Ίσως θα ήταν καλύτερο αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που θαυμάζουν τη φωνή μου, αποφάσιζαν να με θεωρούν αθάνατη μετά το θάνατό μου. Αν γινόταν αυτό θα καθόμουν πάνω σε κάποιο σύννεφο, θα κοίταζα κάτω και θα απολάμβανα το θέαμα αντί να κάθομαι και να ανησυχώ αν θα καταφέρω να βγάλω τις ψηλές μου νότες».
Ωστόσο, και αν ακόμα ο θρύλος της Κάλλας ευνοήθηκε από τον πρόωρο χαμό της, το ότι ο θρύλος της αντέχει στη φθορά του χρόνου οφείλεται στο γεγονός ότι η μυθική διάσταση θεμελιώθηκε πάνω στο μεγαλείο της ερμηνεύτριας. Οχι, δηλαδή, μόνο της μεγάλης τραγουδίστριας κι ακόμα λιγότερο της απαράμιλλης ηθοποιού, που ελάχιστα διασώθηκε οπτικά, αλλά της ερμηνεύτριας, που κι όταν την ακούμε και μόνο, νιώθουμε σαν να τη βλέπουμε να ενσαρκώνει, κυριολεκτικά, τον εκάστοτε ρόλο της.
  Ακούγοντάς τη να τραγουδάει, «βλέπουμε» τη Μήδεια, τη Lady Μacbeth, την Αmina ή την Αnna Βolena, τη Νorma, τη Lucia, τη Violetta ή τη Floria Τosca, όλες τις ηρωίδες στις οποίες μετουσιωνόταν.
Οικτίρουμε σήμερα το ότι η εικόνα της μεγάλης ηθοποιού έχει σωθεί σε ελάχιστα μόνο και κακής ποιότητας φιλμ. Αυτό, ωστόσο, τελικά συμβάλλει στη συντήρηση του θρύλου της, είκοσι έξι χρόνια μετά το θάνατό της και τριάντα εννιά χρόνια μετά τον ουσιαστικό φωνητικό της θάνατο.
  Η Μαρία Κάλλας νίκησε το θάνατο χάρη στη ζωή της. Στέκεται αγέρωχα στην κορυφή της πυραμίδας του παγκοσμίου μελοδράματος του 20ού αιώνα, του οποίου υπήρξε ανανεώτρια.
 http://youtu.be/GJKy8E4JKA8
Pasolini, Maria Callas - Medea (1969) 03/12
http://youtu.be/JCP8Qb1etxk

ΜΗΔΕΙΑ
Ο Κένταυρος Χείρων αφηγείται στον Ιάσονα, που είναι παιδί, την ιστορία της καταγωγής του και του χρυσόμαλλου δέρατος, η αφήγηση συνεχίζεται καθώς ο Ιάσων μεγαλώνει, απορρίπτοντας σταδιακά το μυθικό εν ονόματι του λογικού, κάτι που συμβολίζεται και από τη μεταμόρφωση του Κένταυρου σε κανονικό άνθρωπο. Στην Κολχίδα πατρίδα της Μήδειας, παρακολουθούμε την βάρβαρη τελετή μιας ανθρωποθυσίας για να ανθήσουν οι σπόροι της γης. Ο Ιάσων ζητά από τον Πελία το θρόνο του κι εκείνος τον στέλνει να του φέρει το Χρυσόμαλλο Δέρας. Οι Αργοναύτες λεηλατούν μια περιοχή κοντά στην Κολχίδα κλέβουν άλογα και, τελικά, φτάνουν στο ναό όπου βρίσκεται το πολύτιμο λάφυρο. Ο Ιάσων συναντά τη Μήδεια που προσεύχεται στο ναό. Δε λένε τίποτα – μόνο μερικές βουβές ματιές. Η Μήδεια ζητά από τον αδελφό της Άψυρτο, να τη βοηθήσει να κλέψουν το Δέρας, το οποίο και παραδίδει στον Ιάσονα. Για να καθυστερήσει τους διώκτες τους η Μήδεια σκοτώνε
ι τον αδελφό της, τον τεμαχίζει και πετά τα μέλη του σώματός του στο δρόμο. Φτάνοντας στην πατρίδα του Ιάσονα η Μήδεια νιώθει αποκομμένη από τις παγανιστικές και τελετουργικές ρίζες τις. Έχουν περάσει δέκα χρόνια, και η Μήδεια με τα παιδιά της βρίσκεται εξόριστη από την Κόρινθο, επειδή ο Ιάσονας ετοιμάζεται να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά, Γλαύκη. Στο όνειρό της η Μήδεια βλέπει ότι τα παιδιά της πηγαίνουν ένα δικό της δώρο στη Γλαύκη, η οποία τρελαίνεται και την καταβροχθίζει η φωτιά.
Ο βασιλιάς Κρέων έρχεται να πει στη Μήδεια ότι τη φοβάται και πρέπει να φύγει ευθείς από το βασίλειό του. Η Μήδεια συμφιλιώνεται προσωρινά με τον Ιάσονα και στέλνει με δώρα τα παιδιά της στη Γλάυκη, όπως στο όνειρο. Εκείνη φορά το χιτώνα και τα κοσμήματα αλλά κάτι την τρομάζει, φεύγει τρέχοντας και πέφτει από ένα γκρεμό, κάτι που κάνει και ο Κρέων ο οποίος την ακολουθεί. Η Μήδεια λούζει τα παιδιά της και τα σκοτώνει υπό το φως της σελήνης. Ύστερα βάζει φωτιά στο παλάτι, μην επιτρέποντας στον Ιάσονα να πλησιάζει για να θάψει τα νεκρά παιδιά τους.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Πάολο Παζολίνι (Pier Paolo Pasolini)
ΣΕΝΑΡΙΟ: Πιερ Πάολο Παζολίνι βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118΄
ΠΑΙΖΟΥΝ: Μαρία Κάλλας, Τζιουζέπε Τζεντίλε (Giuseppe Gentile)
ΜΗΔΕΙΑ (Medea) του Πιερ Πάολο Παζολίνι (Pier Paolo Pasolini)http://koinotopia.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=471%3A-pier-paolo-pasolini&catid=10%3A2009-10-18-21-13-18&Itemid=11&lang=el...
Pasolini, Maria Callas - Medea (1969) 09/12 http://www.youtube.com/watch?v=11ogkxwQ4Vg&feature=share&list=PLA2D37A1E85EAA17F
❤Medea- Pasolini- Maria Callas(1969) Full Movie HDhttp://youtu.be/uqhofLcIsD0...
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου